راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

مشاوره و ارائه دروس و اطلاعات لازم برای توفیق در کسب مدرک
راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

مشاوره و ارائه دروس و اطلاعات لازم برای توفیق در کسب مدرک

ترجمه 3

They found that contingent reward was also positively related to satisfaction with the

They found that contingent reward was also positively related to satisfaction with the leader. However, management-by-exception was negatively related to satisfaction with the leader. With regard to the augmentation that transformational leadership generates enhanced levels of follower outcomes, the authors stated that is was clear that transformational leadership or "charismatic leadership, by itself, was the dominant predictor" of satisfaction with the leader (Bycio, Hackett, & Allen, 1995, p. 472).   

  Another recent study (Emery & Barker, 2007) examined the effect of transformational and transactional leadership on job satisfaction of customer contact personnel in banking and food store organizations in the United States. In this study, the Multifactor Leadership Questionnaire was used to measure transformational leadership. The Smith, Kendall, and Hulin (1969) version of the Job description Index was used to measure job satisfaction. Overall, the study found that transformational leadership factors were more strongly correlated with job satisfaction than the transactional leadership factors(Emery, 2007). As noted Webb (2009) “Followers indicated that they are more satisfied and motivated by leaders who possess great energy, high levels of self-confidence, strong beliefs and ideals, are assertive, have the ability to make followers feel more confident, create greater personal confidence within their followers, and use positive reward systems to affirm desired behavior (Webb, 2009, p. 28). Kuchler (2009) examined “perceived leadership behavior and subordinates’’ job satisfaction in Midwestern NCAA Division III Athletic Department’’. This study directed the association between head coaches’ job satisfaction, and perceptions of athletic directors’ leadership behavior. Findings of the study indicated a statistically significant association between coaches’ perceptions of the athletic directors’ leadership and ciaches’ satisfaction. There was not statistically significant relationship between the directors’ self-perceptions and coaches’ satisfaction.  In a research project carried out in secondary schools in Singapore, Koh,Steers, and Terborg (1995) examined the influence of transformational leader behaviors as they related to organizational commitment, organizational citizenship behavior, teacher satisfaction with leader, and student academic performance. Specific to the transformational leadership - satisfaction relationship, the authors found that transformational leadership behaviors had a significant add-on effect to transactional leadership in the prediction of teacher satisfaction with the leader(Koh & Terborg, 1995).

           Russell (1999), in a quantitative non-experimental survey investigated the relationship of transformational and transactional leadership on employee turnover intentions. The research was performed at two large organizations in Florida; one was a financial institution, and the other was a medical center with a combined population of approximately 3,000.

آنها دریافتند که بهره مندی از پاداش احتمالی قطعا به رضایت رهبر(رئیس) بستگی دارد.با وجود این در حالیت مدیریت استثنائی و جنبه منفی نیز بستگی به رضایت رهبر دارد.با رعایت این اصل که هر گونه افزایش که به واسطه رهبری بوجود آید موجب ارتقائ سطح طرفداران میگردد.مولفین و صاحبنظران اظهارداشتند که این نکته بوضوح مشاهده میگردد که ماهیت رهبری دارای جاذبه میباشد.ازدیدگاه آنان ژن غالب جادوئی ناشی از رضایت رهبر میباشد.(بیکیو,هایتو آلن 1995.472).                                    

مطالعات اخیر دیگر (امیو بارکر در سال 2007)تاثیر رهبری ماهیتی و اجرائی را در مشاغلی که موجبات خشنودی و رضایت مشتری را با عنایت با تماس با پرسنل بانک ها و موسسات فروش مواد غذائی در ایالات متحده آمریکا اثبات نموده است .در این مطالعه پرسشنامه ای در خصوص عوامل مختلف رهبری برای اندازه گیری رهبری ماهیتی مورد استفاده فرار گرفته است .اسمیت کندل و هولین (1969)مواردی را برای رضایت شغلی معین کردند.در مجموع مطالعه نشان داد که مدیریت ماهیتی بطور جدی با رضایت شغلی بیشتر از عوامل مدیریت اجرائی مرتبط میباشد(امری 2007).از انجائیکه وب در سال 2009 اعلام داشت که طرفداران بیشتر از زمانهای دیگر از اقتدار و توانایی رهبران احساس رضایت و انگیزه بیشتر مینمایند.افزایش میزان اطمینان شخصی و عقاید قوی و نوین از اعتماد به نفس و توانائی پرسنل بواسطه استفاده از روشهای پاداش مثبت در راستای تایید رفتار مطلوب میباشد(وب سال 2009).کوچلر در سال 2009 مشاهدات چگونگی رفتار رهبری و همراه آن رضایت ابواب جمعی رادر آمریکای مرکزی در سه تقسیم بندی که ارتباط با سازمان ( وزارتخانه)و یا سازمان ورزشی میباشد را مورد بررسی قرار داد.این مطالعه ارتباط بین رضایت شغلی سرمربیان و برداشت و یا استنباط کارگردانان ورزشی و همچنین چگونگی رفتار رهبری را مشخص و هدایت کرد.یافته های مطالعات یک مفهوم معنی دار قابل مرتبط را در میان استنباط مربیان از عملکرد کارگردانان امور ورزشی و همچنین رضایت رهبری مشخص نمود.و نکته دیگر اینکه ارتباط معنی دار با مفهوم فی مابین کارگردانانی که بر اساس استنباط شخصی و مربیان و همچنین رضایت رهبران بوجود نیامده بود.در یک پروژه تحقیقاتی در دبیرستان و مدارس راهنمایی کشور سنگاپور(در سال 1995 آقایان کوه ,استیرزو تربورگ)تاثیر رفتار مدیریت ماهییتی را با عنایت به تعهد سازمانی –رفتار شهروندی_رضایت معلم و رهبر و پیشنهادارائه شده از سوی دانشجویان را مورد بررسی قرار دادند.با توجه به جزئیات و خصوصیات رهبری ماهیتی و رضایت ارتباطی مولفین دریافتند که رفتارهای رهبری ماهیتی تاثیری شاخص بر رهبری اجرایی در پیشگویی و قضاوت در خصوص رضایت فی ما بین معلم و رهبر دارد.( کوه و تربرگگ سال 1995).

راسل در سال 1999 بطور کمی در یک بررسی غیر تجربی تحقیقاتی بعمل آورد و ارتباط رهبری ماهیتی را با رهبری اجرایی با عنایت به انگیژه نفل و انتقال کارکنان را مشاهده نمود.و نتایج تحقیقات در دو سازمان بزرگ در ایالت فلوریدا پیشنهاد شد , یکی در یک موسسه مالی و دیگری در یک مرکز درمانی و پزشکی با با ترکیب جمعیتی و بطور تقریبی 3000نفر.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد