راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

مشاوره و ارائه دروس و اطلاعات لازم برای توفیق در کسب مدرک
راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

مشاوره و ارائه دروس و اطلاعات لازم برای توفیق در کسب مدرک

ترجمه 10

Maslow supported the theory that multiple contexts affected motivation

Maslow supported the theory that multiple contexts affected motivation, including physical environment, culture, and situational factors.*

 Criticisms of Maslow’s hierarchy of needs include: (a) his claims that the list of needs was all-inclusive; (b) once the individual satisfied a need, that particular need was no longer a motivator; (c) individuals sought to satisfy needs on only one level, and (d) once an individual satisfied a need, the individual would no longer find a reason to readdress that need.*

 Maslow  addressed several of these issues in later writings and the applicability of Maslow’s hierarchy of needs in relationship to motivational factors associated with the work environment and job satisfaction is evident in more recent research conducted by industrial and nonindustrial organizations.*

 Motivation occurs when internal and external factors influence individual behavior in either positive or negative ways. Research conducted in manufacturing by Herzberg et al. described job satisfaction in terms of intrinsic motivators and extrinsic hygienic factors. This research formed the basis for the motivation-hygiene theory of employee motivation.*

The motivation-hygiene theory suggested that most job satisfaction comes from intrinsic motivating factors, such as a sense of responsibility and the ability to grow in the job, and most job dissatisfaction comes from extrinsic motivating factors such as organizational policies and remuneration.*

 In terms of work motivation, intrinsic factors, extrinsic factors, and a combination of both types of factors cause an individual to exhibit specific behaviors toward the accomplishment of work-related outcomes. Individual perceptions of the positive or negative effects of these motivators control the level of effort exerted and the amount of satisfaction gained from performing the task.*

Issues with Herzberg et al.’s (1993) theory typically revolve around lack of agreement on the factors considered motivators and those considered hygienic. Critics have pointed out the lack of a measurement of overall job satisfaction as a flaw in Herzberg et al.’s original research. *

A review of research pertaining to employee motivation in the organizational environment indicated that intrinsic and extrinsic motivators are valid indicators for job satisfaction for industrial organizations employees ().*

According to factors such as salary, physical working conditions, company policy, interpersonal relationships, and supervision appear to be factors that influence the lower level attributes of physiologic, safety, and love needs as described by Maslow’s hierarchy of needs.*

 Motivators, such as the work itself, recognition, responsibility, achievement, and advancement appear to be factors influencing the higher level attributes of self-esteem and self-actualization .

 Research conducted by Arnolds and Boshoff (2002) and Brown and McIntosh (2003) suggested satisfaction of love or social needs influences self-esteem through increased respect, acceptance, and status among peers. The motivation-hygiene theory and the hierarchy of needs support the inference that supervisors who learn to lead others by providing opportunities for growth, developing self-esteem, and involvement in work as opposed to managing others by manipulating factors, such as pay and working conditions, positively affect job satisfaction through intrinsic motivat.

Human behavior, reaction, and interaction result from unconscious and conscious reactions to physical, psychological, social, and cognitive stimuli. Researchers have attempted to identify what motivates humans to act or react to these stimuli for many years.

 

مازلو از این نظریه که انگیزه تحت تاثیر زمینه های متعدد است حمایت کرد از جمله محیط فیزیکی ,فرهنگ و عوامل موقعیتی .

انتقادات از سلسله مراتب نیازهای مازلو عبارتند از ( (aادعا میکند که لیستی از نیازهای همه را شامل میشود(b)وقتی نیاز فرد تامین شد ,نیاز خاص یک محرک طولانی نیست (c)افراد به دنبال تامین نیازهایشان فقط در یک سطح هستند((D وقتی که نیاز فرد تامین شد شخص دلیل بیشتری برای درخواست آن نیاز ندارد.

مازلو چندین مورد از این مسائل را در نوشته های بعدی مورد خطاب قرار میدهد ,تطابق سلسله مراتب نیاز مازلو در رابطه با عوامل انگیزشی مرتبط با محیط کار و رضایت شغلی است که در تحقیقات اخیر در سازمانهای صنعتی و غیر صنعتی انجام شده است.

انگیزه زمانی ایجاد میشود که عوامی داخلی و خارجی و یا روشهای مثبت و منفی رفتار فرد را تحت تاثیر قرار دهند.

تحقیق انجام شده توسط هرزبرگ و همکاران,رضایت شغلی را در شرایط محرکهای ذاتی و عوامل بیرونی بهداشتی تشریح میکند.

این تحقیق اساسی برای تئوری انگیزه بهداشت کارمندان تشکیل داد .تئوری انگیزه بهداشت پیشنها شد که بیشترین رضایت شغلی برای عوامل محرک ذاتی حاصل میشود,همچون احساس مسئولیت و توانایی رشد در کار و بیشترین نارضایتی ناشی از عوامل محرک بیرونی همچون سیاستهای سازمانی و اجرت است.

از لحاظ انگیزه کار  عوامل درونی ,عوامی بیرونی و ترکیبی از هر نوع عوامل سبب میشود که یک شخص رفتارهای خاصی را در انجام نتایج مرتبط با کار ارائه دهد.

درک فردی از اثرات مثبت و منفی این محرکها, سطح تلاش اعمال شده را کنترل کرده و میزان و میزان رضایت از انجام وظیفه حاصل میشود.

تئوری منتشره هرزبرگ و همکارانش معمولا حول فقدان توافق روی عوامل در نظر گرفته شده ی محرک ها و محرکهای بهداشتی می باشد.

منتقدان به عدم اندازه گیری کل رضایت شغلی به عنوان یک نقص در تحقیقات اصلی هرزبرگ و همکارانش اشاره دارند.

مرور تحقیقات مربوط به انگیزش کارکنان در محیط سازمانی نشان میدهد که محرکهای داخلی و خارجی شاخص های معتبری برای رضایت شغلی کارکنان سازمانهای صنعتی هستند.

بر طبق عواملی از قبیل حقوق و دستمزدو شرایط فیزیکی کار,سیاستهای شرکت و نظارت ,به نظر میرسد عواملی که در پایین ترین سطح صفات فیزیولوژیکی اثر دارند ,ایمنی و نیازهای عاطفی به وسیله سلسله مراتب نیازهای مازلو توصیف شده اند.

محرکهایی ازقبیل خودکاری,شناخت,مسئولیت ,موفقیت و پیشرفت عوامل موثر بر بالا ترین سطح از صفات اعتماد به نفس و خودشکوفایی هستند.

تحقیقات انجام شده توسط آرنولد و بوشوف و برا ون و مکین تاش پیشنهاد میکند که رضایت از نیازهای اجتماعی و عاطفی بر اعتماد به نفس از طریق افزایش احترام ,پذیرش و وضعیت میان همسالان اثر میگذارد.

نظریه محرک بهداشتی و و سلسله مراتب نیازها از اثر ناظرانی که هدایت دیگران را با فراهم آوری فرصتهای رشد ,افزایش  اعتماد به نفس و دخالت در کار می آموزند,به عنوان مخالف مدیریت دیگران با عوامل قابل دستکاری همچون دستمزد و شرایط کاری اثرات مثبت رضایت شغلی از طریق محرکهای ذاتی پشتیبانی می کند.

رفتار بشر عمل و عکس العمل ها ناشی از واکنش ناخودآگاه و آگاهانه به محرکهای فیزیکی ,اجتماعی و شناختی هستند.

محققان برای آنچه در انسان برای اقدام یا واکنش انگیزه نشان میدهد برای چندین سال تلاش کرده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد