راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

مشاوره و ارائه دروس و اطلاعات لازم برای توفیق در کسب مدرک
راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

راهنمای کسب کارشناسی ارشد/دکترای مدیریت

مشاوره و ارائه دروس و اطلاعات لازم برای توفیق در کسب مدرک

ترجمه 12

According to Robbins (2005) Job satisfaction in the twenty-first century has become more

According to Robbins (2005) Job satisfaction in the twenty-first century has become more difficult to achieve and is really a problem(Robbins, 2005).

There is a belief that job satisfaction is critical to the success of an organization and to the employee's personal wellbeing(Rantz, Stueve, &McQuistion, 2001).Spector (1997) informs us that job satisfaction is the most frequently studied variable in organizational behavior research(Spector, 1997). Additionally, the literature suggests that employees are key organizational success and provide organizations with their only sustainable long-term competitive advantage(Coff, 1999; Finkelstein &Hambrick, 1996; Judge & Ferris, 1992; Porter, 1985; Redshaw, 2001; Ulrich, 1997).

Globalization will change the way businesses manage workforce in order to remain competitive. Job satisfaction in the workplace in the twenty-first century must advance along with the advancement of globalization(Friedman, 1999).

Leadership in the twenty-first century is also evolving. As satisfaction levels have dropped, the need for motivational leadership has increased(Bryman, 1992). The relationships between leadership and job satisfaction are increasingly important to understand in today's globalized society. Companies are compelled to meet demands within the organization and seek out new approaches in leadership effectiveness. In responding to these needs, the research and theories of two distinct styles have emerged, (a) transactional and (b) transformational leadership.

According to Friedman, 1999, there are many changes in the conduct of business taking place as we start the twenty-first century. Business has become globalized and continues to become more globalized each year(Friedman, 1999).

                     In an uncertain economic climate and competitive environment, industrial administrators have been waging a war to cut costs while increasing quality and satisfaction. Automobile industry has been on the front line of these battles(Lewin, 1998).

Competition in many industries has intensified all over the world in just a few years. According to Van Weele (2002), environment of global competition would change traditional borders, not only between nations but also between organizations. The predictions indicate that the world increasingly will become one 'global village'(Van Weele, 2002).

Changes in leadership approach can lead to increased retention, productivity, and satisfaction. Organizations must utilize the most effective leadership behaviors to remain successful in today's competitive markets.In times of great change and discord, such as currently exists in automobile industry, transformational leadership and resultant changes in the work environment established can be a tremendous source of stability(Hamed 2005).

In today's dynamic world, managers in automobile industries are facing many challenges, including increased competition in the automobile market. Managers in automobile industry are not only required to formulate detailed plans, create efficient organizational structures, and oversee day-to-day operations, they are also required tohave effective leadership skills. Leadership plays a vital role in an organization(Autofacts, 2005).

The automotive industry as one of the largest industrial sectors of the world contributes from 6% to 10% of the GDP and accounts for 3% to 5% of the labor force in the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) countries. Today, nearly 700 million motor vehicles are registered worldwide with over 550 million vehicles (75% passenger cars) registered in OECD countries(Autofacts, 2005).

با توجه به گزارش Robinz2005به دست آوردن رضایت شغلی در قرن 21 بسیارسخت است و درواقع یک مشکل به حساب می آید .

بر این باورند که در موفقیت یک سازمان  رضایت  شغلی و همچنین رفاه شخصی کارکنان بسیار با اهمیت است ..(اسپیکتور1997) عنوان می کند که رضایت شغلی اغلب ،متغیر مورد مطالعه در رفتار سازمانها است .     به  علاوه تحقیقات نشان می دهد که کارکنان کلید موفقیت سازمان هستند  و این موفقیت را درسازمان ها فقط با فواید و مزیت پایدار رقابتی طولانی مدت آنها فراهم می کنند .

همراه با جهانی شدن تجارت و کسب و کار ،مدیریت نیروی کاری به منظور  باقی ماندن حس رقابت تغییر خواهد کرد . رضایت شغلی در  محل کار در قرن 21 بایستی همگام با پیشرفت جهانی شدن  به طور محسوسی ترقی کند . مدیریت نیز در قرن 21 درحال تکامل و پیشرفت است ، درحالی که سطح رضایت  کاهش یافته ولی انگیزه ی نیاز به مدیریت افزایش پیداکرده است . رابطه ی بین مدیریت  و رضایت شغلی به طور فزاینده ای برای درک در جامعه ی روبه پیشرفت امروز مهم است . شرکت ها مجبور به بررسی و مشاهده مطالبات درون سازمانی  ودنبال نمودن روش های مدیریت موثرشدند.درپاسخ به این نیازها دو نوع پژوهش و تئوری مختلف پدیدار می شود . الف)معاملاتی  ب) تحول در رهبری

با عنایت به تحقیق فردمن1999تغییرات بسیاری در رفتار کسب و کار تجارت وجود دارد که انجام دادن آنها                      موجب تجارت جهانی می شود و این جهانی شدن هرساله ادامه می یابد.

دراوضاع غیر قابل پیشبینی اقتصادی و درحیطه رقابتی ،مدیران صنعتی برای کاهش هزینه هادر عین حال که کیفیت و رضایت شغلی افزایش می یابد جنگ به راه می اندازند. صنعت خودرو در خط مقدم این جبهه قراردارد. حس رقابت دربسیاری ازاین صنایع تنها در این چندساله شدت یافته است .

با توجه به گزارش ون ویل2002 محیط رقابت جهانی مرزهای سنتی تغییرپیدا می کند و فقط در بین ملت ها وهمچنین بین سازمانها  این تغییرنیست . پیش بینی ها نشان می دهد که جهان به طور فزاینده ای درحال تبدیل شدن به یک دهکده ی جهانی است ،تغییر در رویکردهای ریاست و رهبری می تواند منجربه افزایش نگهداری – بهره وری و رضایت شود . سازمانها باید از رفتارهای موثر رهبری و مدیریت استفاده کنند تا بتوانند در رقابت بازارهای جهانی موفق بمانند .درمواقعی که تغییر بزرگ و متفاوت است مثلاً تغییرات موجود در صنعت خودرو تحول مدیریت و نتایج تغییرات در محیط کاری می تواند یک منبع فوق العاده پایدار  ایجاد کند .

درجهان پویای امروزی مدیران در صنایع خودرو با بسیاری از چالش ها  و مبارزه طلبی ها که افزایش رقابت در بازار خودرو را شامل می شود مواجهه می شوند . مدیران در صنایع خودرو سازی تنها نیاز به تدوین و فرموله کردن جزئیات یک طرح یا برنامه را ندارند بلکه نیاز مند خلق و ایجاد دستور العملهای موثر سازمانی و مشاهده روزانه عملکرد ها هستند ، آنها همچنین نیازمند داشتن مهارتهای موثر رهبری و ریاست  می باشند . اجرای ریاست و رهبری نقشی حیاتی در یک سازمان دارد.  صنایع خودرو سازی به عنوان یکی از بزرگترین بخش های  صنعتی جهان است که از 6% تا 10% سهم تولید ناخالص جهانی و 3% تا 5% نیروی کار انسانی در سازمانها برای پیشبرد اقتصاد کشورهارا داراست. امروزه نزدیک به 700 میلیون وسیله نقلیه موتوری  در سرتاسردنیا با بیش از 550میلیون وسیله نقلیه (75% خودروهای مسافربری)درکشور های عضو OECDثبت شده اند .   

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد